2014-03-04

m e m o r y 1

[ni post lama sbnanye, dalam draft]

Assalamualaikum :)
Hai. Harini aku duduk beramah mesra dengan family aku. Tak semua ahh. Abang, akak petame dan adik last aku tak join. tapi seriously, macam-macam kenangan tentang masa silam aku dengan Ayah :')

Masa kecik, ade sekali tu ayah bawak pergi tempat kerja ayah. Takpasti siape lagi yang ikut masetu, yang aku ingat akak aku yang kedua tu. Tempat kerja ayah masetu kat Endau, Rompin. Kat tempat pelihara udang. Sepanjang ayah kerja kat situ, kteorg sekeluarga selalu sangat makan udang. Ingat lagi dulu, bila jumpa udang kteorg adik beradik selalu gaduh. Cuma abang tak minat sangat nak makan udang. Bila ada udanglah kteorg rajen nak masak. Sebab semua nak melantak lepastu. Sampai sekarang benda tu dah jadi hobi kteorg :')

Balik pada cerita.. Kat tempat tu ada satu bilik untuk ayah. Aku ngan akak aku bosan dok tercanguk dalam bilik kecik tu, kteorg pun kua jalan-jalan. Masetu ayah ade kerja kott. Kteorg jumpa satu menara tangki air yang tinggi. Mengikut cerita akak, aku dapat panjat sampai atas sekali, tapi akak aku tengah on the way nak panjat, dia hampir terjatuh. Nasib sempat berpaut. Tiba-tiba datang sorang pengawal marah-marah kteorg sebab suka-suka je panjat. Lepastu cepat-cepat turun lari sembunyi kat bilik. Ayah tanya kenapa, kteorg diamm je. Sambung tengok tv. Haha! bila ingat balik, aku cuma ingat part aku kat atas menara tu je. Dulu aku nakal. Sekarang aku degil --'

Masa nak balik aku melalak nak ajak ayah pergi jambatan tempat orang ternak udang. Tempat tu scary gilaa sebab ada satu jambatan kecik dan udara kat situ berkabus. Memang makin exited lah aku nak pergi. Tapi ayah kata kat situ ade ribut taufan , nanti takdapat balik rumah acane? Aku mula takut, dok diam-diam dalam lori. Aku ingat lagi ayah bawak balik satu kotak besar udang masetu. Masa balik tu aku mintak pulak mandi pantai, sebab nampak pantai. Tapi ayah kata nanti ayah bawak satu family ehh? Aku diamm je lagi. Ayah, Ina rindu ayah :'\

Semua kenangan. Yang kadang ligat difikiran. Terima kasih Allah pinjamkan ayah yang hebat kepada kami. Alhamdulillah :')
kThanks. bai

No comments:

Post a Comment